måndag 4 augusti 2008

Kort om helgen..

Fredagen blev mycket lyckad.. Jag och Sara festade till lite innan tågresan till Norrköping och väl där mötte Lina upp oss vid stationen. Därifrån begav vi oss till Trädgårn och satt och filosoferade om karlar, livet och andra värdsliga ting.. Sedan blev det faktiskt, lite otippat, utgång på Palace. Det var helt galet mycket folk ute, villket alltid är trevligt. Och självklart blev det en hel del dansande och en jäkla massa konstigheter.

I lördags träffades jag och FinaLina på stan för att köpa nytt smink till mig efter vinnie-incidenten.. Blev att göra en partysminkning på Make Up Store för 560 kronor eftersom man då får välja produkter för samma summa. Blev sotade ögon med lite grönt i till en annars naturlig sminkning.

Resultatet av shoppingturen blev alltså:
-En finfin sminkning till kvällen,
-Rouge i färgen Shugarpink,
-Två ögonskuggor (Metior och Lime),
-Concealer - Cover All Mix.

Sen var det meningen att min kära vän Jakob skulle komma hem till mig så skulle vi fixa lite krubb och dricka lite vin för att sedan ge oss ut i natten för lite bugg på Palace. Men den Jäkeln dumpade mig pga lite tågproblem dessutom dissade han mig i sista sekunden också. Så stackars Emmi stod där i ösregnet på stationen, uppklädd till tänderna, med en fin sminkning och väntade och väntade.. Men ingen Jakob dök upp.
Det kändes som att det var taget ur en film.. En jävligt sorglig film!

Jag skickade ett "tyck-synd-om-mig SMS" till Lina, som genast ringde och föreslog att VI skulle ut istället.. Älskade Vän!
Sagt och gjort.. Bort till Lina med en Bag In Box under armen och ett glatt humör redo för en kul kväll.. Vilket det blev.. vi dansade och pimplade drinkar och pratade skit.. Ända tills emmi, av någon anledning som inte jag känner till, beställde in en shot.. Som hon så väl vet att hon inte tål. Och då bröt helvetet löst..

Jag tror att jag satt inne på toan på Palace i en timma innan jag lyckades komma därifrån och stackars lina fick springa och hämta vatten till mig. När vi kom ut fixade hon en TAXI hem till mig. Och det är ungefär det jag minns (har vaga minnen av en skakig taxichaufför och linas samtal till F).. Sen på söndagen vaknade jag, mysigt nerbäddad i min soffa med ett glas vatten framför mig.
Vänner är bra att ha!

Söndagen spenderades som ni misstänker.. Med en flaska loka, ett paket apelsinjuice, ett gäng panodil och mjukisbyxor.. Parkerad framför tv:n.

Jobbig helg det här!

Inga kommentarer: