måndag 18 augusti 2008

Jodå...

En ny arbetsvecka har startat. En ovanligt lätt och härlig vecka verkar det dock som.. Trots att jag är en soffa tyngre.. ;)

Helgen har varit fartfylld och händelserik..
I lördags gick jag upp i ottan och begav mig till Åtvidaberg för att hälsa på familjen och fira min morbror Rune som fyllde 70. Det var härligt att träffa hela bunten för det blir inte allt för ofta sedan jag flydde till Norrköping.. Tyvär, för jag saknar dom ibland.
Senare på eftermiddagen åkte jag och mor till golfbanan där vi mötte upp pappa och så åt vi lite mat och bara mådde bra och väntade på att bror Jimmie skulle komma in efter tävlingen (som han för övrigt kom tvåa i!). Sedan, när kvällen började smyga sig på, bar det hemmåt mot Norrköping igen.

Söndagen var nog den konstigaste dagen på väldigt länge (på ett bra sätt)..
Dagen började med ett mycket oväntat samtal från grannlandet mitt i natten.. Även fast jag var förvirrad och nyvaken och inte minns så mycket av själva samtalet, var det mycket uppskattat och det gjorde min dag ett par snäpp bättre! :)
Lite senare.. eller ja runt klockan åtta ringde Lina, pigg som en lärka och frågade om vi skulle åka tidigare till IKEA eftersom hon inte kunde somna om. Och så blev det!
IKEA-vistelsen bjöd på både frukosttallrik, soffprovning, chokladpraliner, hysteriska skrattanfall, glass, korv och ännu mer hysteriska ångestattacker. ^^,

Ikväll blev det film och skräpmat med mina mysigaste grannar Dani och Clara. Och sen blev det blev det hem och parkera sig vid datorn för lite nattliga samtal från grannlandet ännu en gång.. Du gör mig glad!

Nu ska här sovas gott folk.. klockan är för mycket och i morgon ska det byggas soffa.. Alldeles för tidigt!

Men först.. ett kramkalas!

(Förresten så blev det ingen MYSINGE-soffa utan det slutade med att det blev en KARLSTAD 2-sits med divan i stället. Mycket snyggare och en känns lite mer rejäl! Bild kommer efter ihopbygget i morgon förhoppningsvis.)

Inga kommentarer: