tisdag 19 augusti 2008

k-k-kära nån då..

Min kropp faller snart i hög men mitt sinne är på topp!
Jag är så trött så om jag skulle lägga mig ner skulle jag slockna på fläcken.. Men ändå var det länge sedan jag var så glad och sprallig som nu.

Jag har nog inte fått så mycket gjort i lägenheten på hela sommaren som jag fick i morse.
Jag steg upp klockan halv åtta i morse, pigg och full av energi efter en mysig väckning.. Sen satte jag igång och avverkade mitt kära diskberg.. Steg för steg blev det mindre och mindre, tills det helt plötsligt var helt borta. Nu ser jag min diskbänk!!
Sen dammsög jag hela lägenheten noggrant (till och med under soffan hörrni!) och torkade sedan golven och rensade ur en kartong som skulle upp på vinden. Vid halv elva var jag färdig med allt ovanstående och hoppade in och tog en välförtjänt dusch ända tills världens bästa pappa, (det tåls att säga ännu en gång), ringde och sa att han var på ingång.. När han kom tog vi oss genast an min gamla soffa och kånkade upp den på vinden och sen började med soffbyggeriet!
Jag är mycket imponerad över hur fort allting gick och att inte en enda skruv fattades.. Allt passade och klädseln var till och med relativt enkel att sätta på. ^^,
Kvart över tolv var vi i alla fall klara och begav oss, stolta och nöjda, till Linköping för att jobba lite till.

När jag kommer hem ska jag stupa i min sköna underbara soffa och dricka te och bara njuta en stund. Skönt med lite lugn egentid för en gångs skull.. Sista tiden har det varit full rulle och pulsen på max mest hela tiden.
Jag vill stanna upp och njuta av det här en stund!
Wiiie..

Förresten.. tydligen är jag den man vänder sig till när man behöver råd om onda fötter och vårdcentralbekymmer.. Har jag plötsligt blivit den där vuxna mamma-typen? Ni vet, den där lite småjobbiga personen som kommer med tipset att gurgla med saltvatten när man har ont i halsen.. Hur hände det liksom?

Haha.. jaja, mamma Emmi till er undsättning! ;)

Inga kommentarer: