tisdag 17 juni 2008

Sex And The City

Förlåt för bristande närvaro nu i helgen men jag har fortfarande inte tagit tummen ur och fixat det där jäkla bredbandet men nu kommer en lång uppdatering om ni orkar läsa :)

Ikväll smäller det! Jag och min älskade Lina har lagt vantarna på två biljetter till galapremiären av SATC The Movie. Har gått och sett fram emot det hela våren nu så det ska bli kanonkul!
Klockan 18:00 ikväll börjar kalaset och sen blir det väl att gå någonstans och ta nån drink när filmen är slut. Trädgårn någon?
Fick ett nytt svart fodral av lina igår som är jättesnyggt. Så vi kommer vara riktigt snofsiga ikväll!

Nu är det ju dock så att allt måste ha en hake, vi jobbar båda två till klockan 17:00 idag. Vi har bett om ledigt från klockan 15:00 sedan ca tre veckor tillbaka. Men som vanligt på det här bygget ska man vara ute i sista sekund med allting, för man kan ju inte bevilja en ledighet så att personalen har möjlighet att planera heller.. Hemska tanke.

Det är i alla fall rätt lugnt idag så det löser sig förhoppnings. Håll tummarna för oss!
I övrigt har jag haft en fantastisk helg! I fredags var jag på äventyr och träffade en ny vän. Det blev massa vin, prat och skratt och lite glass där på småtimarna.

I lördags bar det av till åtvidaberg och där hängdes det en hel del på golfbanan där Jimmie spelade tävling. Gick riktigt bra för honom! På kvällen satt jag och mor och tog oss ett glas vin och myste på uteserveringen.

Dock blev det inte riktigt som vi tänkt oss då lilla Mollie (min systerdotter) fått åka in akut till sjukhuset i fredags för att hon hade problem med andningen :( Hon fick stanna över natten och lilla Julle fick vara hos oss. Det var kanonmysigt men det blev lite oroligt där ett tag. Men nu är det i alla fall bättre och mollan får komma hem snart!

I söndags blev jag inbjuden på filmkväll hemma hos Emil.. Dani och Clara skulle komma och kolla på "Meet the spartans" så jag hänkade på. Men ca två minuter in i filmen konstaterade vi alla att det var Inte en film för oss, så vi lade ner det projektet och slötittade lite på "South Park" i stället. Det är alltid lika roligt att träffa dom för det blir alltid så kravlöst, lite "kollektiv-känsla" som Dani så vackert uttryckte det.

Kommer förmodligen på tusen saker till men nu får det räcka för denna gång.
Håll tillgodo







Inga kommentarer: