tisdag 13 januari 2009

Vem bryr sig om ett par trasiga skor.. När man är ung och dum??

Glömde bort att nämna att jag fått angenämt besök av herr Fredric i helgen också som, även han, kompletterat upp mitt skafferi och denna gång blev det en välsmakande köttfärssås och även lite film och glass.. Mums!

Igår fortsatte kvällen med min käraste bordsgranne, och när vi kom hem till Norrköping flummade vi bort till ICA-strömmen och hämtade ett stort paket med solskyddsfaktor (självklart från Hawaiian Tropic) och köpte oss varsin Mozarella/tomat-pizza. Sen knallade vi hem och tillagade ovan nämnda pizzor och städade och gjorde lite fint hos Lina.
Det blev en väldigt mysig kväll!

Att hoppa på ett ben har för övrigt blivit jobbigare än när man var barn, kan det bero på att vägen blivit bredare eller att kroppen blivit tyngre.. Jag tippar på vägen.. Ja, så måste det vara!
-Vi förgyllde nog kvällen för vandraren i alla fall..

"Somliga går med trasiga skor
säg vad beror det på
gud fader som i himmelen bor
kanske vill ha det så.

Gud fader som i himmelen bor,
blundar och sover sött.
Vem bryr sig om ett par trasiga skor,
när man är gammal och trött"

4 kommentarer:

c sa...

vadå ska du på semester? fusk!

aerinia sa...

Jaaa! Jag, mr Chris och en kompis åker till Thailand på onsdag nästa vecka :) YAY!

Anonym sa...

Jag kommer driva en hel skobutikskedja nu i Sverige och Norge. Så trasiga skor fixar vi utan problem hahaha. Ha de Nice i Thailand och glöm bort bekymmer och besvär.

/Marc

aerinia sa...

yay! Tack hörru Marc, vad heter kedjan så jag vet vart jag ska shoppa skor i framtiden då? ;)

I Thailand ska det slappas gärnet så jag kommer hem utvilad och pigg sen. Det ska bli nice!

kramkram