onsdag 7 januari 2009

Fina lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur!

Vuxenvärlden är en grym värld..

När jag var liten kunde jag inte bärga mig tills jag blev stor. Tills jag fick bestämma själv, fick tuttar och ett coolt jobb.

Jag trodde liksom att om man hade det där så löser sig allt. Om man bestämmer själv kan man ju alltid göra nåt kul, har man tuttar så får man ju killar och jobbar man så har man pengar.
Det var en mycket enkel ekvation...

Men så enkelt var det visst inte.. Disken, räkningar och städningen måste faktiskt göras de också, även fast det inte är ett dugg kul.
Man behövde tydligen mer än tuttar för att fånga en bra grabb, och ibland känns det som att hur mycket man än jobbar så räcker pengarna inte till.

Det är inte lika enkelt som jag trodde att det skulle vara där jag låg i mitt rosa flickrum och drömde mig bort.. 
Men vafan, visst är det skönt att vara "vuxen"

Inga kommentarer: