tisdag 29 juli 2008

En Skatt!

Som ni som varit hemma hos mig kanske hört har jag inte någon fet musiksamling på min datamaskin för tillfället. Detta eftersom jag inte har haft internet hemma på en stund. Utbudet är typ Winnerbäck, Magnus Uggla(?) och lite Gyllene Tider och så har jag även lagt in diverse gamla partyblandskivor som jag hittat på vinden.
Ingen vacker syn alls!

Men... Min kära granne och vän, Dani, har ett häftigt musikintresse. Han gräver och letar där ingen annan någonsin skulle få för sig om att leta och finner därför mängder med värdefulla godbitar. Alltid när man kommer hem till honom är det något nytt i högtalarna och konstigt nog har det nog inte hänt en enda gång att jag har tyckt att det har varit dåligt.

Så jag gav honom ett specialuppdrag: Att sätta ihop en spektakulär Danimusikspellista till mig!
Och nu verkar det som att den är klar! YAY! Det blir en hel hög av ny musik att sätta tänderna (eller ja, öronen) i.


Det är bra att ha vänner som orkar göra det man själv är allderles för lat för ;)

En eloge till dig Dani!