onsdag 11 februari 2009

Ut med det gamla, och in med det nya..

Aldrig har min lägenhet varit så ren och välstädad. I två dagar har jag trotsat förkylningen och verkligen städat på djupet. Jag har säkert gått fyra vändor till soprumet med lass så stora att jag knappt kan bära dem. Jag har pantat alla tomburkar och rensat ut kläder som jag aldrig använder. (Förövrigt har jag nu löst mysteriet med en ständigt full tvättkorg. Mer än hälften av kläderna där i har legat där sen tidernas begynnelse och jag tvättar dem inte eftersom jag ändå aldrig skulle använda dem. Så det rök en sopsäck bara där.) 

Jag har även rensat min allt-i-allo-garderob där jag har slängt in allt jag typ aldrig använder, men som kan vara bra att ha lättillgängligt. Och när man behöver det hittar man det ändå inte eftersom man har så mycket skit där. Nu har krokar hängts upp och allt organiserats någorlunda så att man har lite översikt i alla fall.

Sen har jag äntligen tagit tag i att bära upp de där flyttlådorna som har stått i hörnet sen jag flyttade in. Och vet ni vad? Det fans massa space under allt bråte.

Nu diskar jag bara den sista disken och sen ska jag sätta mig ner med en kopp te och bara njuta av mitt fina hem!

Och förhoppningsvis frisknar jag till så jag kan jobba på lördag.



3 kommentarer:

c sa...

visst är det underbart att rensa och skapa en på- nytt- känsla!

Anonym sa...

Klart att du blir frisk till på lördag =)Din syster tyckte att eftersom hon var hygglig och lät mig betala för maten i tisdags så skulle jag baka moccarutor/kärleksmums då, sista dagen o allt =)

Daniel Christensen sa...

Mina moderkänslor i form av stolthet väller över pga din insats i ditt liv. Jag måste se storverket med egna ögon sen ;) Har du hittat pedalen?

PS. Har vi lärt oss nåt om kläder vi inte egentligen behöver nu? huh?