måndag 23 februari 2009

Att offra sig för konsten...

Jag har sparat och sparat mina kära naglar, sen jag slutade bita på dom för ca ett år sedan. Och jag har varit mycket stolt över dom. Dock har de satt käppar i hjulen för mitt gitarr-lärande den senaste tiden (läs året). Och efter lite inspiration efter en fikastund igår satte jag den hemska planen i verket. 
Jag greppade saxen, tog ett djupt andetag och POFF.. Så var de väck.

Nu kommer jag åt strängarna och det låter inte lika falskt när jag försöker spela. 
Nu får jag bara se till så att det var värt det också ;)

nu ska jag kolla vilka låtar man kan spela på G, C, D, och E och försöka få lite flow i bytandet.
Kom gärna med tips hörrni, det är jävligt välkommet just nu!
Keep me motivated  gott folk..

3 kommentarer:

Daniel Christensen sa...

Spara lite naglar på högerhanden, det är bra om du iallafall väljer att spela som mig.

Träna på F redan nu. Skippa inte barré bara för att det känns knepigt lika bra att deala med det :)

PS. Jag är lite stolt över dig :)

Anonym sa...

Det finns ganska mycket med Lars Winnerbäck som är kul och ganska lätt att spela. T ex "Kom änglar", "Söndermarken" och "Du hade tid".

Posta gärna lite resultat så vi får se hur det går!

/

aerinia sa...

Tack för tipsen :) Har tagit din idé till mig och kommer posta en video varje vecka på mina (förhoppningsvis) framgångar..

Så nu jäklar blir det allvar! :D