onsdag 25 februari 2009

Hjälp...

Hejsan gott folk..

Nu har jag gett mig ut på tunn is måste jag erkänna. Jag har märkt sedan tidigare att jag har en tendens att fuska med mitt spelande när jag äntligen kommer igång. Och det hjälper ju inte mig nått vidare, så nu jävlar ska jag sätta lite press på mig själv.

Varje vecka framöver kommer det komma ett litet videoklipp över mina framgångar och om jag inte gör min läxa så kommer jag att få skämmas.

Nu är det ju så att jag har en usel webbkamera som inspelnings-makapär och ljud och bild är inte det bästa. Men ni får en liten bild av hur det går i alla fall. Ni får gärna tipsa mig om låtar som är lätta att spela och som innehåller dessa accord G, C, D, A och E och kanske nått nytt så jag lär mig nånting med ;)

här har ni mitt första klipp.. Var snälla, jag är förkyld och skitnervös!


5 kommentarer:

Daniel Christensen sa...

Vilken rolig grej med videos ju! Och jag tänker vara på dig med F:et!

aerinia sa...

Höll ju på men jag når dom inte riktigt.. Men jag ger inte upp! Kom över nån dag och hjälp mig för bövelen! Jag bjussar på te :D

kramkram

c sa...

vad roligt! ser fram emot att få se resultatet av ditt hårda slit sen. you go grrl!

Anonym sa...

Fortsätt så, så kan du nog bli en alldeles förträfflig singer/songwriter.

Tips: Försök att alltid spela något som är svårare än vad du behärskar, det har alltid fungerat för mig.

Keep up the good work.
(Jag följer det, fast jag är väldigt anonym).

aerinia sa...

Jag ska inte göra dig besviken Clara! :)

Anonym: Haha.. Ja, man kan ju alltid hoppas! Just nu lider jag av fruktansvärda smärtor i fingertopparna så att jag knappt kan trycka ner strängarna dock.. Men jag kämpar på ;)

Tack för tipset, jag gör det faktiskt lite för lätt för mig själv och tar låtar med ackord som jag "kan".. Får sluta med det då för bövelen.. (sur och trumpen min)

Jobbigt att du påpekade att du tänker vara anonym. Nu blev jag ju nyfiken på vem du kan vara.. Attans!