onsdag 18 februari 2009

Det var det värsta..

Som ni alla kanske har märkt har jag ännu en gång åkt på en långdragen förkylning, eller Luftvägsinfektion som läkaren valde att kalla det. Har hostat, snorat och febrat i närmare tre veckor nu och jag börjar bli trött som fan på det här. Egentligen har jag inte varit riktigt frisk på flera månader. Tror att det har att göra med att jag har haft ganska mycket jobbigheter att ta itu med ett tag nu, så kroppen och sinnet behövde nog en stunds vila. 

Men nu har jag fått vara hemma och vila upp mig ett tag och jag börjar faktiskt må bättre igen. Jag är fortfarande lite snorig och hostan sitter i, men jag känner mig inte lika utmattad så fort jag gör något, som jag gjorde innan. Så det är förhoppningsvis på väg åt rätt håll. 
Men i morgon är det back to work som gäller, och nu jävlar ska inget få sätta käppar i hjulen för mig. Så det så.

Var nere en sväng på banken idag och fixade mig en ny bankdosa.. Yay! Detta innebär att jag slipper gissa mig till hälften av siffrorna när jag ska betala mina räkningar, och förhoppningsvis tjänar jag någon halvtimma på den lyxen = Happy Racoon!

När jag ändå var på stan så svängde jag förbi och uppdaterade mitt te-sortiment på "Kaffe och te companiet". Har haft lite små-panik nu när jag varit utan 
mitt älskade Rabarber-grädde te i några veckor. Om jag har något beroende så måste det vara det.. En stor kopp varmt Rabarber-grädd-te med en stor klick honung och lite mjölk. 
Då är jag i himmelen för en stund!

Förresten.. Helt utan förvarning igår kom min älskade granne Dani och plingade på min dörr och föreslog film och krubb. vilket var en utomordentlig idé för en sönderslappad liten emmi. Så sagt och gjort, "Lake Eden" sågs och hemmagjorda lyxburgare förtärdes. Så, ett hett tips till er alla, man behöver inte alltid planera allt. En spontanvisit kan förgylla dagen för vem som helst!

Ikväll blir det en bra film och lite te-mys såklart.. Vad ska ni hitta på?

1 kommentar:

Daniel Christensen sa...

Yeah it was fun! Framförallt med så bra slut ;)