torsdag 9 oktober 2008

Det är inte lätt när det är svårt, men det är skönt när det är hårt!

Hej allesammans! Förlåt för att jag ännu en gång varit seg och dan men bloggen fungerar inte riktigt som den ska hemma med mitt piss-internet så jag har helt enkelt tatt en paus.
Men misströsta inte.. Nu är jag tillbaka! Friskare och mer bloggnödig än någonsin.

Igår mötte jag upp Snygg-linda för en heldag på stan. Vi flanerade i finkvarteren och kikade in mysbutiker där jag köpte Ernst och fikade goda mackor och chokladtryfflar.. Sen ängnades det även lite tid åt "vanlig" shopping och många (för många) hundringar rann mellan mina fingrar..

Många timmar, hundringar och påsar senare var vi lite trötta och sega och bestämde oss för att dra hem för för att göra oss iordning för att ge oss ut och fira att jag äntligen blivit frisk och kan börja jobba igen. Så vi hottade till oss lite granna och tog oss varsin drink och begav oss till Bishops Arm's på Drottninggatan för lite gott käk och en drink.

Maten var kanongod och drinken blev till drinkar och humöret var på topp. När det började närma sig stängning och vi motades ut kände vi ändå att vi inte riktigt var färdiga med kvällen. Så.. vi drog vidare till Palace som var väldigt folktomt men det var lajvband och skön stämning så vi trotsade ockerpriset och gick in ändå.. Där blev det dans och öl.. och dans och öl.. och dans.. Det var ett jäkla drag på dom få som vågade sig ut på dansgolvet och när klockan blev två och även Palace stängde, ville vi ändå inte riktigt bege oss hem. (Nämnde jag att jag var tvungen att gå upp klockan 06:00 i morse för att komma i tid till jobbet). Vi drog vidare till Wasa där det var öppet i ytterligare en timma och dansade gärnet även där.

Nu, tänker ni.. Nu gick de väl i alla fall hem?
Nejdå.. Nu kom någon med den smarta idén att vi skulle ha efterfest också.. Sagt och gjort.. Efterfest blev det i alla fall, och ännu fler drinkar... Klockan 05:40 stupade jag i säng för att få 15 minuters vila innan det var dags att hoppa in i duschen för att åka till jobbet.

Nu sitter jag i alla fall här.. Två cola och en stor kopp kaffe senare, med tungt huvud och ögonlock som inte riktigt vill lyda mig. Men nog var det värt det alltid.. Även fast det inte var as-smart ;)

När jag kom till jobbet idag fick jag en glad överraskning förresten.. Jag har vunnit två Bio-biljetter i en tävling i merförsäljning (som jag vanligtvis suger i så fråga mig inte hur det gick till). Så jag tänkte köra en liten utlottning.. Den ena biljetten går till den som har bästa motiveringen till varför jag ska ta med just denna på en bio-kväll. Inkl. popcorn och mitt formidabla sällskap!!
Gör mig inte besviken nu! ;)

När jag kommer hem ska det stupas i säng!




12 kommentarer:

Koffein sa...

Tjaa.. Vad ska man säga? Jag är ju faktiskt från Värmland, det borde räcka. Om inte så lovar jag att prata dialekt under hela biodejten.

Daniel Christensen sa...

Jag är typ cool och hård, jag kan spela bas och gitarr...mmm jag har långt hår.....mmmm sen kan jag göra såhär också -gör armhävningar på en arm-

Koffein sa...

Attans! The force is strong in this one.

aerinia sa...

Haha.. uh boysen slåss om mig redan. Me like ;)

Hur fan ska jag välja sen då?

Jag har satt mig själv i klistret.. Doh!

Anonym sa...

Jag tycker nog att du skulle kunna ta med dig din lilla systerdotter.. Det var läääänge sedan du träffade henne och hon är rätt sugen på att se mammamu och kråkan.. tjejen har faktiskt aldrig varit på bio.. skulle vara världens upplevelse för henne..

aerinia sa...

Det var faktiskt en helt underbar idé! Den motiveringen slår nog det mesta! :)
Plus att jag tror att hon är den som är roligast att gå på bio med ;)

Koffein sa...

Med något så hjärtskärande är det ju svårt att göra något annat än att lämna walk-over.

Daniel Christensen sa...

Jag skulle kunna använda mina Yedi-powers och få dig att bjuda mig men det är som chris säger, ungen vinner på att vara söt liksom. SO UNFAIR!

Anonym sa...

VA?! Jaha okej, är tävlingen redan avgjord? Fasen... Jag som gått o funderat på min motivering hela veckan.. Aja! Får så många roliga dejter med dig ändå! Ni killar har ingen chans mot mig =)

Koffein sa...

Häll salt i såren du bara, gör det.

aerinia sa...

Shit pomfritt vad godhjärtade ni är mina vänner.. inte trodde jag det om er ;)

Och du Linus.. Vi tar en dejt ikväll ju! :D

Koffein sa...

Haha, okej då. Det får gå an.. =)