tisdag 14 oktober 2008

Karma?

Förlåt, ni o högre makter.. för att jag skakade på stegräknaren igår. Men har jag inte betalat tillräckligt?

Igår inleddes en steg-tävling på jobbet och alla har fått varsin stegräknare. Alla blev förstås väldigt ivriga över detta så vi stod och studsade på våra platser hela dagen igår.
På tåget hem blev jag dock kanske lite för ivrig och hoppade lite extra på den jäkla stolen.. Bara för att bättra på mina score lite. (Japp, ni hörde rätt.. Jag erkänner!! Stort av mig va?)
Men det skulle jag inte ha gjort!

Verkar som att jag har fått steg-räknaren from hell och den bestämde sig för att ge igen och först och främst radera alla mina steg innan läggdags igår kväll.. Och sen efter det har det bara gått utför.

I morse försov jag mig en timma och vaknade med hjärtklappning och sprang runt som en yr höna i lägenheten utan att få något vettigt gjort alls.. Sen tappade jag mitt busskort på vägen till tåget så där rök 500 spänn från min redan mycket plågade budget och sen skulle jag in på Pressbyrån för att köpa en Risifrutti eftersom jag inte hann slänga i mig nån mat hemma och då har jag glömt mitt VISA-kort hemma!!! Vafan liksom.. Vad är oddsen?
Får hoppas att mitt lidande har mildrat ilskan hos gudarna nu i alla fall..

Ikväll blir det AfterWork med Porr-Märta! Håll tummarna för att jag får sova mer en en kvart denna gång ;)

Åter till arbetet!

Inga kommentarer: