torsdag 25 september 2008

Skäms på mig!

Nu har jag tänkt blogga varje dag i över en vecka men dragit mig för att göra det bara på grund av att jag inte vet vad jag ska skriva. 
Inte på grund av att inget har hänt, utan för att allt för mycket har hänt och jag har svårt att få med allt.. 

Hur som helst kan jag skylla lite på att jag har varit sjuk ett tag nu. Började med feber och misstänkt urinvägsinfektion och ett besök på vårdcentralen.. Tänkte att det skulle gå över på ett par dagar men det utvecklade sig till körtelfeber, njurbäckeninflammation och akuten istället.. Så nu har jag gått på Voltaren och Morfin större delen av veckan. Det gör jag helst inte om igen ska jag säga. 

Men positiva saker med att vara sjuk är att alla tycker synd om en, så jag har fått massa god mat hemma hos mor och far (eller vad sägs om "julbord" på en lördagskväll såhär i september), fått låna mängder av filmer från Chris och även fått min första bukett blommor med bud från samma herre.. (Och det var inte en skitbukett inte *skryt*)
YAY!

Jag har också passat på att piffa till mig lite när jag har varit hemma så jag har färgat håret och klippt mig lite fancy sådär.. Har börjat acceptera att jag inte riktigt kan ha långt hår med tanke på hur tunt det är så det åkte av och det blev en liten page a'la Gynning av det hela.. Men hur som helst blev jag nöjd med slutresultatet!

Vad har jag gjort mera då?
Jo just det.. Jag har sovit för mycket, spelat Yatzi, ätit "snickersglass", fått en sodastreamer, spelat ett konstigt laserspel med speglar och grejor (konstigt och kul!), ätit brownies, varit på MAX och på stan med Idha-Pidha, köpt ett par skor till, sjungit högt i duschen, druckit te, varit vaken tills solen börjar gå upp igen, somnat innan solen har gått ner, tittat på filmer med Johnny depp!! (gör vem som helst lite muntrare), Pratat skit med min Lina som alltid, flummat, lagt bort mina nycklar igen och skjutit upp städningen hela veckan (kanske borde ta tag i det nu?) 
Det var ett litet urval av dom sakerna som ploppade upp i mitt lilla huvud nu.. Vem vet, kanske kommer det en uppdatering i morgon?

En tanke till dig på andra sidan av vårt land som inte har haft det så lätt dom senaste dagarna.. Jag tänker på dig ska du veta och jag finns här om du behöver min hjälp eller om du bara behöver någon som lyssnar.. Jag kanske inte alltid har dom smartaste sakerna att säga men jag bryr mig. Du är oerhört stark min vän!
Och en tanke till lilla Tohru som inte klarade natten.. Nu får du springa runt och reta gallfeber på min lilla Imme där uppe i det blå!

Och du.. Damn! ;)

3 kommentarer:

Daniel Christensen sa...

Haha du ser bara läskig ut med blommorna oj vad stora blommor det var insaaane

sjukhuskortet är lite freaky men är man hög så är man ;)

c sa...

Lookin' fine!

aerinia sa...

Yay! tack höru clara babe!:)

Och du Dani.. sjukhuskortet är bara för att alla ska se hur SJUK jag har varit och tycka SYND om mig!!
Moahahaha!