tisdag 19 januari 2010

Kom igen!

Här om dagen satt jag i min trygga varma lägenhet, med en filt över mig och åt kvällsmat. Jag tittade på nyheterna och såg fruktansvärda bilder från katastrofen i Haiti.. Miljontals människor som står utan hus och hem, som har förlorat sina nära och kära och som verkligen inte har någonting kvar.
Jag satt där i min trygga lägenhet och jag skämdes.

Vi har det så fruktansvärt bra.. Vi har allt som vi behöver för att vara lyckliga (plus lite till). Även om kassan är skral i slutet av månaden så känner i alla fall jag att istället för att köpa en där extra ölen på krogen nästa helg eller den där godisbiten som man suktar så efter på lördagskvällen kan man göra någonting för någon annan som verkligen har det svårt.

Så, kom igen nu allesammans. Det kanske inte är mycket, men om vi alla hjälps åt så kan vi göra lite skillnad!

SMS:a AKUT till 72900 och skänk 50 kronor (som debiteras på din telefonräkning),
eller sätt in valfritt belopp på plusgiro: 900800-4 eller bankgiro 900-8004. Märk talongen med "Haiti".

Inga kommentarer: