fredag 23 oktober 2009

Pysseldrömmar och pengaångest...

Jag är så galet på att göra om hemma nu. Måla, fixa och sy och dona..

Blir lite tokig av att bo så trångt som jag gör. Skulle underlätta markant om jag bara kunde få lite mer förvaring. En klädkammare och några fler garderober skulle underlätta min vardag till tusen för just nu har jag ingenstans att göra av alla mina grejor.

Men man får väl ta det för vad det är antar jag och göra det bästa av situationen. Så, jag tänkte att jag den här månaden ska försöka planera de stackars garderoberna jag nu har så bra som någonsin går. Utnytja varje litet skrymsle och även rensa ur allt skräp jag inte använder eller har nytta av och slänga upp det på vinden. (Lycka till)

Sedan ska det "renoveras" lite hos fröken Björling. Det ska målas om, eventuellt tapetseras om och det ska fan i mig fixas gardiner. Det blir mycket improvisation och för att det ska gå ihop sig så får man trolla med knäna.. Men det ska nog gå vägen ska ni se. För lilla emmi ska tusan ha julfint i år!

Ska dokumentera mitt fixande så noga jag kan.. Jag lovar! (Jag skulle inte lite allt för mycket på dem orden om jag var er. Det är mest något som man ska skriva i en blogg.. Men jag ska försöka hålla mitt löfte.)

Nu är det dags att knalla hemåt i blåsten.
Det är fredag idag men det är låtsaslördag imorgon för då ska jag jobba..

Inga kommentarer: