tisdag 13 oktober 2009

Jobbtråk..

1. Hur gammal är du om fem år? - 27
2.Vem var den sista du träffade? - Fina Lina
3. Hur lång är du? - 162
4. Vilken var den senaste film du sett? - "Candy" med mr. Ledger i huvudrollen
5. Vem ringde du senast? - Fina Lina såklart
6. Hur löd ditt senaste skickade sms och vem var det till? - "Hurra! Det ses fam emot.. Hälsa en bamsekram!" (Till syster yster)
7. Vad är dagens planer? - Jobba, fixa prover på Body Shop och mysa i soffan.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - Ansikte mot ansikte är alltid att föredra, som ni alla förmodligen vet vid det här laget.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? - Mina föräldrar är gifta sedan tidernas begynnelse.
10. När såg du senast din mamma? - Förra söndagen blev jag ompysslad av både mor och far.
11. Vilken ögonfärg har du? - Skiftar från bärnsten till nästan svarta beroende på humör.
12. När vaknade du idag? - Med tuppen.. Klockan 6:15
13. Har du någon gång hittat en katt? - Inte en katt, Men vi hade en hund som hade en tendens att dyka upp utanför huset med jämna mellanrum.
14. Vilken är din favoritplats? - Korparholmarna i Västervik en varm juli-kväll med ett glas vin och en vän.
15. Vilken plats föredrar du minst? - Busshållsplatsen efter att ha missat bussen en kall och blöt februari-morgon.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? - I ett hus i sekelskiftes-stil i utkanten av en större stad, vid havet där jag kan odla mina egna grönsaker och kan ta ett morgondopp till kaffet.
17. Vad skrämde dig som barn? - Sommalovsmorgon (han som var instängd på ett bibliotek med städerskan som alla har glömt bort) Jag hade mardrömmar om avsnittet om vampyrer i flera år.. RYS!
18. Vem fick dig att skratta senast? - Lina fick mig att skratta till tårar i morse på väg till jobbet.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? - Absolut inte.. Har en liten samling hemma.
20. Har du stationär eller bärbar dator? - Har min kära iMac
21. Sover du med eller utan kläder på dig? - Naken om baken
22. Hur många kuddar har du i sängen? - Två stora och två små.. En stor att sova på och en liten att krama på när sängen känns för stor. Övriga är till för snyggingen att nyttja när han är på besök, annars är de mest i vägen och hamnar förr eller senare på golvet.
23. Hur många landskap har du bott i? - Östgöte ända in i märgen dö.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? - Ja, det har hänt..
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Strumpor är ett nödvändigt ont när kylan tränger på.. Jag släpper mina fossingar fria så ofta jag får chansen.
26. Är du social? - Jovars.
27. Vilken är din favoritglass? - Spirello (Barnsligt förtjust!)
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? - Placera, och köpa drömhuset såklart. Sen skulle jag ta med mina tjejer på en resa till solen.
29. Tycker du om kinamat? - Oh ja!
30. Tycker du om kaffe? - Mmmm..
31. Vad dricker du till frukost? - Ett stort glas vatten.
32. Sover du på någon särskild sida? - Det varierar, men när jag väl bestämt mig för vilken kan jag inte somna om jag inte får min vilja igenom.
33. Kan du spela poker? - Ja, den varianten mormor, ammi och jag spelade förr förr i tiden (Emmi: 4 byten eller mer, mormor och ammi: 2 byten. Jag vann varje gång!) och Chicago..
34. Tycker du om att mysa? - Mys är min drug of choice
35. Är du en beroendemänniska? - Nej
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? - Jag tror att någon av Charter-bröderna fyller samma dag som jag (jag var övertygad om det när jag var liten i alla fall)
37. Vill du ha barn? - Klart jag vill.. Så småningom
38. Kan du några andra språk än svenska? - Englingska och rorövovaroresospoproråkoketot
39. Har du någonsin åkt ambulans? - Japp.
40. Föredrar du havet eller en pool? - HAAAAAAAAAAAAV!
41. Vad spenderar du helst pengar på? - Kläder, intredning och tjejgrejer
42. Äger du dyra smycken? - Nej
43. Har du någon gång testat narkotika? - Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? - Pappas köttbullar..
45. Vem är den roligaste människan du känner? - Det är Jag
46. Välj ett ärr på din kropp? - Ärret under näsan efter datten i småskolan, ser ut som rinnsnuva.
47. Vad har du för ringsignal? - Jason Mraz - "I'm yours"
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Finns säkert på mammsens och pappsens vind om man gräver lite.
49. Flirtar du mycket? - Nja.. Eller jag vet inte.. Gör jag det?
50. Vart togs din profilbild för din blogg? - Hemma framför datorn när jag hade allderles för lite att göra.
51. Kan du byta olja på bilen? - Olja? Bil? Jag?
52. Har du fått fortkörningsböter? - Har inte körkort för guds skull.. Men om jag hade haft det skulle jag vara lte för feg för att få några.. Eller gråta mig ut situationen om någon tog mig.
53. Vilken var den senaste bok du läste? - "Godnatt mister Tom"
54. Dansar du i bilen? - Loss!
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - RixFM (Rix morgon-zoo FTW!)
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Vägbeskrivning till Godingen i Vestby.

Inga kommentarer: