tisdag 21 april 2009

Back to reality!

Har gjort en lista på skivor som ska inhandlas de kommande månaderna.
Nu är det slut på snålheten! Jag vill ha tillbaka känslan man en gång hade för musiken.. När man väntade, och väntade på att man skulle ha råd att köpa den där skivan man längtade så efter att ha i sin ägo. Och när man äntligen fick den så njöt man i fulla drag av den och spelade den tills den knappt gick att spela längre.

Den där känslan försvann helt för mig i samband med att man började ladda ner. Musiken tappade sitt värde. Om jag var sugen på att lyssna på något gick jag bara till datorn och efter fem minuter så fanns det där. Jag värderade det inte ens tillräckligt högt för att spara skiten utan.. Hey! det går ju att få tag på när jag vill ändå.. BLAH!

Så, nu är det slut på det här tramset! 


2 kommentarer:

Daniel Christensen sa...

Det är rätt! Du får skaffa vinyl också vetja haha

aerinia sa...

Ja, jag har faktiskt funderat på det.. Men då måste jag skaffa mig en vettig spelare. Men det kan ju vara smart att bestämma det nu. ;)

Vart hittar jag en till ett bra pris? Nåt tips?