onsdag 10 november 2010

Prassel, prassel.. En god natts sömn mellan nytvättade lakan.

Har lärt mig att uppskatta tidiga mornar och just nu känns det lite som den finaste tiden på dagen. Kanske skulle börja med att gå upp ännu lite tidigare och hinna med en promenad också. En halvtimma i alla fall, så att blodet får börja pumpa och kinderna får färg.
Jag ska nog ge det ett försök imorgon tror jag bestämt.

Förresten så har jag snart bott hemma i tre månader. Det är jättehärligt att vara nära familjen igen och tystnaden och närheten till skogen är helt underbart. Men jag börjar förstå varför jag flyttade hemifrån redan som 16-åring.. Jag behöver andrumet, friheten och kontrollen. Bara en sån sak som att vara omgiven av mina saker.. Kunna tända ljus i hela lägenheten och lyssna på hög musik eller se på gamla filmer halva natten. Det gjorde jag ofta förut.. Inte alls ofta längre.

Kanske är dags att dra vidare snart igen.. Ändra riktning.

1 kommentar:

Daniel Christensen sa...

Ja först får du sluta köpa skit (ring mig för att stoppa dig) sen får du ju alltid fly så klart till nkpg när du vill